MAN poszerza swoje portfolio pojazdów zeroemisyjnychMAN poszerza swoje portfolio pojazdów zeroemisyjnych
MAN rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych
Seria ciężarówek z napędem wodorowym planowana na 2025 r.
• Na początek około 200 pojazdów na wybrane rynki
• hTGX szczególnie przydatny do specjalnych zastosowań
• Uzupełnienie portfolio pojazdów akumulatorowo-elektrycznych
MAN Truck & Bus planuje wprowadzenie serii ciężarówek z napędem wodorowym na rynek w 2025 roku. Początkowo dostarczone zostanie około 200 pojazdów na wybrane rynki, w tym Niemcy, Holandia, Norwegia, Islandia, oraz inne kraje. Seria ciężarówek z napędem wodorowym, nazwana "MAN hTGX", przeznaczona jest głównie do specjalnych zastosowań, takich jak transport ciężkich towarów na placach budów, transport cystern, czy drewna. MAN hTGX ma być uzupełnieniem dla portfolio pojazdów akumulatorowo-elektrycznych. W 2024 roku pierwsze pojazdy hTGX zostaną dostarczone klientom, a skala dostaw zostanie zwiększona od 2025 roku. MAN jest już liderem rynku elektrycznych autobusów miejskich w Europie.
Friedrich Baumann, członek zarządu MAN Truck & Bus, podkreśla, że ciężarówki z napędem wodorowym są przydatne dla specjalnych zastosowań i rynków. Napęd wodorowy ma zastosowanie szczególnie w zadaniach transportowych, które wymagają nietypowej konfiguracji osi lub w przypadkach, gdy nie ma miejsca na akumulator.
MAN hTGX oferuje dużą ładowność i maksymalny zasięg do 600 kilometrów. Wodorowy silnik spalinowy H45 ma moc 383 kW lub 520 KM oraz moment obrotowy 2500 Nm. Zbiornik o pojemności 56 kg pozwala na zatankowanie pojazdu w czasie krótszym niż 15 minut. Przewiduje się, że MAN hTGX spełni kryteria "pojazdu bezemisyjnego" zgodnie z planowanymi przepisami UE dotyczącymi emisji CO2. Dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju, podkreśla znaczenie pojazdów z napędem wodorowym dla realizacji celów dotyczących emisji CO2.
MAN oferuje kompleksowe wsparcie klientom przy przejściu na pojazdy bezemisyjne.
MAN posiada długą historię badań nad napędami wodorowymi, sięgającą kilkudziesięciu lat.
Firma angażuje się w rozwój silników wodorowych dla różnych obszarów, w tym pojazdów komercyjnych i maszyn budowlanych.