Logowanie

Jesteś już członkiem?
Zaloguj się tutaj, używając danych dostępowych.

Kluby w Europie

Wybierz kraj

Zmiany personalne w MAN Truck & Bus Polska

Kamil Gromek (44 l.) jest nowym Dyrektorem ds. Sprzedaży Autobusów MAN Truck & Bus Polska. Z firmą związany jest od ponad 18 lat. Początkowo zajmował się wsparciem sprzedaży pojazdów nowych. Następnie koordynował działania sprzedażowe w Regionie Wschód, do którego poza Polską należały wówczas kraje bałtyckie, Czechy i Słowacja. Od 2008 roku kierował działem pojazdów używanych TopUsed. Początkowo obejmował on 6 osób, a sprzedaż w pierwszy roku funkcjonowania marki zamknęła się wynikiem 115 pojazdów. Dzisiaj to 23 pracowników i ok. 1500 pojazdów dostarczonych na polski rynek. Kolejnym wyzwaniem postawionym przed Kamilem Gromkiem jest sprzedaży nowych autobusów miejskich, międzymiastowych i turystycznych.

„Ta branża nie jest dla mnie czymś zupełnie nowym - przez ostatnie 10 lat odpowiadałem m.in. za sprzedaż używanych autobusów, także znam ten rynek i jego specyfikę. Myślę, że wraz z rozwojem elektromobilności jesteśmy w stanie powalczyć o lepszą pozycję na rynku, w czym na pewno pomoże nam fakt, że MAN posiada już w swoim portfolio autobus elektryczny, który będzie produkowany w Polsce - w Starachowicach. Naszym celem jest ich wprowadzenie na polskie ulice”  - podkreśla Kamil Gromek.

W wolnym czasie Kamil Gromek interesuje się motoryzacją oraz piłką siatkową, którą amatorsko uprawia. Prywatnie mąż i ojciec dwójki dzieci.

Na stanowisko Dyrektora ds. sprzedaży pojazdów używanych TopUsed powołano natomiast Krzysztofa Kusiak (43 l.), którego doświadczenie zawodowe w branży samochodów ciężarowych sięga prawie dwudziestu lat. Przez ostatnie dwa lata Pan Krzysztof pełnił funkcję Dyrektora sprzedaży flotowej samochodów nowych marki MAN. W tym czasie stworzył i prężnie rozwinął dział sprzedaży flotowej. Teraz z sukcesem wdrożone tam rozwiązania zamierza przenieść na grunt pojazdów używanych.

„Jestem przekonany, że już w niedalekiej przyszłości to właśnie wtórny rynek zadecyduje o tym, jak będzie wyglądał ranking najpopularniejszych marek.” - mówi Krzysztof Kusiak. „Dlatego moim celem jest wprowadzenie nowoczesnych narzędzi sprzedaży, które powszechnie stosuje się przy sprzedaży pojazdów nowych. Myślę tutaj o mechanizmach finansowych połączonych z ubezpieczeniem, gwarancją i kontraktami serwisowymi. Razem, daje to komplementarny produkt, którego obecnie na rynku nie ma. Dopiero MAN zaproponuje go, tak aby docelowo polscy klienci wybierali nie pomiędzy różnymi markami, a pomiędzy nowym lub używanym pojazdem marki MAN. To jest nasz cel” - przekonuje Krzysztof Kusiak.

Tak ambitne zamierzenia, jak najbardziej odpowiadają sportowej naturze Pana Krzysztofa, który w przeszłości był wielokrotnym mistrzem Polski w skoku o tyczce. Dzisiaj również aktywnie spędza wolny czas - m.in. pływając skuterem wodnym po Zatoce Gdańskiej, jeżdżąc na nartach czy strzelając na strzelnicy. W życiu prywatnym mąż i ojciec dwójki dzieci.