Logowanie

Jesteś już członkiem?
Zaloguj się tutaj, używając danych dostępowych.

Kluby w Europie

Wybierz kraj

Na placu budowy

To wyjątkowe widowisko przyciąga do Monachium gości z całego świata – tym razem nie chodzi o Oktoberfest, tylko o targi bauma, a zamiast diabelskiego młyna pod niebo wznoszą się dźwigi. Te targi budowlane są największą pod względem powierzchni impreza targowa na świecie – zajmują 605 000 metrów kwadratowych, wypełniając 16 hal i ogromny teren otwarty. To rekordowe wydarzenie przyciąga co trzy lata ponad pół miliona gości z ponad 200 krajów. Pojazdy MAN można było oglądać w Hali B4, gdzie stoisko firmy zajęło 1000 metrów kwadratowych wewnątrz i dodatkowe 250 na zewnątrz. Powierzchnia wystawowa musi być zarezerwowana dużo wcześniej.

„Pod tym względem bauma i Oktoberfest faktycznie maja wiele wspólnego” – wyjaśnia Michael Makowsky, Kierownik Marketingu Produktów w dziale Truck/Traction w MAN. „Stoiska są rezerwowane z wielomiesięcznym wyprzedzeniem”. Z oczywistych względów – te targi to bez wątpienia kulminacyjne wydarzenie w przemyśle budowlanym.

Targi bauma 2016 rozpoczęły się 11 kwietnia. Firma MAN wystawiła 10 pojazdów – 5 wewnątrz hali i 5 na zewnątrz. Główny nacisk położono na portfolio zorientowane na klienta – kierunek znajdujący odzwierciedlenie również w technologii napędu na wszystkie koła. Technologia ta w wersji opcjonalnej lub permanentnej, oraz HydroDrive, to trzy ukierunkowane na potrzeby klientów systemy zaprezentowane przez MAN.

WŚRÓD PREZENTOWANYCH POJAZDÓW znalazła się betoniarka skonstruowana na czteroosiowym podwoziu MAN TGS. Na targach bauma po raz pierwszy zaprezentowano zestaw lekkich osi hipoidalnych tego pojazdu. Konstrukcja ta pozwala zredukować wagę pojazdu o 180 kg w porównaniu do standardowych osi hipoidalnych lub o 280 kg w porównaniu do osi AP, zapewniając maksymalna ładowność.
Korzyści płynące z tego rozwiązania to zmniejszenie zużycia paliwa i większy prześwit. Kolejna atrakcja był dwuosiowy MAN TGS z napędem HydroDrive, skonstruowany jako ciągnik z naczepą. Hydrostatyczna os przednia tego popularnego pojazdu, zapewniająca w razie potrzeby dodatkowa siłę pociągowa oraz większa moc hamowania na stromym terenie, była dotychczas dostępna tylko w wersji z ręczna przekładnia.

Na targach bauma po raz pierwszy zaprezentowano HydroDrive z automatyczna skrzynia MAN TipMatic.
Firma MAN pokazała również serie TGX D38, idealna do pracy przy ciężkiej trakcji. Zaprezentowana trzyosiowa wywrotka MAN TGX z silnikiem D38 o mocy 560 KM może przewozić ciężki ładunek i równocześnie osiągać wyższą średnią prędkość.
MAN TGX D38 oferuje najwyższa efektywność w segmencie transportu ciężkiego: czteroosiowy MAN TGX 41.640 8x4/4 to połączenie najmocniejszego silnika D38 z nowa generacją przekładni MAN TipMatic TX, które oferuje klientom szereg dogodnych funkcji, a przy tym pomaga oszczędzać paliwo.

CZĘŚCIOWO PODNIESIONY UKŁAD wydechowy dobrze ilustruje bliska współprace firmy MAN z klientami. Czteroosiowe podwozie TGS wyposażone jest w podwójny układ wydechowy. Filtr cząstek stałych umieszczony jest miedzy dwoma przednimi osiami, a katalizator SCR znajduje się na ramie za kabina kierowcy. Taki układ ogranicza wzniecanie pyłu i zarazem pozostawia na ramie pojazdu więcej miejsca, które może być wykorzystane na zbiorniki paliwa. Klienci mogą tez wybrać pojazd o krótszym rozstawie osi, co zapewnia lepsza zwrotność. Do prac w kopalniach i żwirowniach MAN oferuje solidne podwozie TGS z rodziny produktów WorldWide przeznaczonej na rynki pozaeuropejskie. Skonstruowana dla maksymalnej ładowności 33 ton wywrotka MAN TGS zaprezentowana na targach jest bardziej opłacalna alternatywa dla wywrotki przegubowej i bez trudu radzi sobie na trudnych drogach i w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Inne eksponowane pojazdy to wywrotka z dźwigiem z serii TGL, pięcioosiowy pojazd skonstruowany dla maksymalnej ładowności 50 ton oraz MAN TGM w wersji z napędem na wszystkie koła.

Na targi bauma 2016 po raz kolejny przybyło ponad pół miliona międzynarodowych gości. Makowsky uważa, ze taki kontakt z odwiedzającymi sprawia, ze bauma jest wyjątkowym wydarzeniem: „Stwarza okazje do rozmów z ludźmi, którzy na co dzień maja do czynienia z naszymi pojazdami – od kierowców po menadżerów floty.

Mówią co podoba im się w naszych produktach, a co moglibyśmy udoskonalić”. Po każdych targach bauma Makowsky dochodzi do tego samego wniosku: „MAN stwarza swoim klientom solidne podstawy do dalszego rozwoju”.