Page 17 - MM 01-2015
P. 17
MAN MAGAZINE jątkowego”. Szczególnie moment obrotowy to coś „naprawdę genialnego” – mówi. „Przy pręd- kości 70 kilometrów na godzinę jadę na 12. bie- gu. Ciężarówka daje sobie radę ze wszystkim w zakresie prędkości od 900 do około 1300 obro- tów na minutę. Tu właśnie widać, jaką różnicę robi pojemność silnika i dwustopniowe turbo- doładowanie”. Müller uważa też, że kontrolo- wany przez GPS system EficientCruise®, który rozpoznaje topograię drogi, potrai genero- wać prognozy i inteligentną strategię zmiany biegów, to świetna funkcja. „Wystarczy dać mu delikatny sygnał” - wyjaśnia. Nie chciałby zna- leźć się na autostradzie bez niego. U celu podróży, w Meckatz, Müller ma- newruje wprowadzając ciężarówkę do hali do- stawczej pod zabytkowym budynkiem browa- ru. Boczne ściany naczepy unoszą się niczym skrzydła anioła, a wózki widłowe podjeżdżają, żeby sprawnie wyciągnąć z pojazdu palety. Zo- Pełne obciążenie: TGX D38 jest stają one zapełnione skrzynkami i beczkami najmocniejszą ciężarówką we flocie firmy piwa przeznaczonymi dla hurtowni napojów Tiger-Trans. ger. Szczególnie przy pokonywaniu Alp, moc- nad Jeziorem Bodeńskim. Podczas gdy opera- ne pojazdy przeznaczone do ruchu trakcyjne- torzy wózków widłowych kończą pracę, Wol- go, takie jak TGX, są – jak to określa – „praw- fgang Müller podsumowuje swoje wrażenia z dziwym błogosławieństwem”. jazdy: „Szczególnie pozytywnym zaskocze- Udo Hunstiger wie o czym mówi, bo sam niem była dla mnie efektywność TGX D38” – od czasu do czasu siada za kierownicą. „Mój oj- przyznaje. „Mój poprzedni zestaw spalał śred- ciec zawsze powtarzał, że irmę można poznać nio 37 litrów oleju napędowego na 100 kilome- po jej pojazdach” – wspomina Hunstiger. „Nasi trów, a teraz zużycie paliwa spadło do 30 kierowcy i ich pojazdy są naszą najważniejszą litrów, nawet do 28,5 w zależności od rozmiaru wizytówką w kontaktach z klientami”. Zado- opon naczepy. To spora różnica”. MAN TGX EfficientLine 2 wolenie kierowcy ze swojej ciężarówki i pozy- Po około 20 minutach ciężarówka Wol- tywne doświadczenia podczas jazdy, wpływa- fganga Müllera jest już załadowana piwem. ją na motywację i poziom zadowolenia klien- Kierowca sprawdza na wyświetlaczu w kabinie potrafi znacznie więcej. tów. „Można śmiało powiedzieć, że w naszym poziom załadowania: 9,3 tony na osiach napę- przypadku mamy do czynienia właśnie z ta- dowych i 16 ton na naczepie. Wszystko w ideal- Mówiąc dokładniej o 6,57% mniej. MAN kann. kim połączeniem” – podsumowuje Hunstiger. nym porządku. Müller uruchamia silnik i włą- cza radio. Pora wracać na podmiejskie drogi. WOLFGANG MÜLLER jeździ z irmą Tiger- Mocny i zadziwiająco cichy 40-tonowiec rusza To nie w naszym stylu, ale w tym przypadku satysfakcjonuje nas „mniej”. W dodatku jesteśmy z tego dumni. TÜV Süd -Trans od 12 lat. Każdego roku pokonuje blisko z cichym szumem. Müller bierze głęboki od- potwierdził we wrześniu 2014, że MAN EfficientLine 2 zużywa o 6,57% mniej paliwa w stosunku do swojego i tak już bardzo 140 000 kilometrów. Zaawansowana technolo- dech: „Co za wspaniały dzień. Nie wyobrażam oszczędnego poprzednika. Wynik ten obniża koszty eksploatacji oraz emisję CO2 i maksymalizuje zyski. Zoptymalizowany gia pojazdów „ułatwia kierowcom życie” – co sobie lepszej pracy”. silnik D26, wyposażony w układ Top Torque podwyższający moment obrotowy na dwóch ostatnich biegach, wspierany systemem GPS Tempomat EfficientCruise®, zautomatyzowana skrzynia biegów MAN TipMatic® 2 i inne rozwiązania „Kierowcy i ich widać wyraźnie na trasie do browaru w Mec- Film o TGX D38 w Tiger-Trans można obejrzeć oszczędnościowe sprawiają, że ten gigant mocy staje się maluchem w kategoriach zużycia paliwa. Zobacz co jeszcze katz. Na 9% nachyleniu system ciągłego hamo- pojazdy są naszą wania łagodnie hamuje 40-tonową ciężarówkę na stronie > www.man.eu/discovermantgxd38ontour potrafi MAN: www.mantruckandbus.pl najważniejszą przy zjeździe, teraz lekki skręt w prawo, potem w lewo i znów pod górę. „W górzystym terenie wizytówką”. wystarczą mi zaledwie dwa biegi, co w ogóle W aplikacji: Dołącz Zdjęcia: Christian Grund do Wolfganga Müllera nie zabiera czasu” – zachwyca się Müller. „Kon- nowym TGX D38. Udo Hunstiger, Dyrektor Zarządzający w Tiger-Trans struktorzy MAN stworzyli coś naprawdę wy- na trasie z jego MAN kann. 16 ad_tgx_efficientline2_pl_220_280.indd 1 20.04.15 17:56
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22